پارس نیکو    parsnikoo

پارس نیکو parsnikoo

سعید نیکو
پارس نیکو    parsnikoo

پارس نیکو parsnikoo

سعید نیکو

Animation constraints

یک قید انیمیشنی یک نوع خاص از کنترلگرھاست که می تواند به خودکار سازی فرآیند یک انیمیشن کمک کند. می توانید از قیدھا برای کنترل موقعیت، چرخش، یا مقیاس یک جسم با استفاده از اتصال به یک جسم دیگر استفاده کنید. 

یک قید (constraint (نیاز به یک جسم پویانمایی شده و حداقل یک جسم ھدف می باشد. یک جسم ھدف محدودیت ھای خاصی را به جسم مقید شده (object constrained (تحمیل می کند. برای نمونه، برای به پرواز در آوردن یک ھواپیما در طول مسیری از پیش تعیین شده، می توانید از یک قید مسیری (Path constraint) استفاده کنید تا ھواپیما را به حرکت بر روی یک مسیر محدود کنید. می توانید با استفاده از ساخت انیمیشن به وسیله فریم ھای کلیدی، در یک قسمت بازه زمانی یک نوع قید را به جسم اعمال کنید. 

رایج ترین موارد استفاده از قیدھا شامل موارد زیر می شود: 

• در طول یک بازه خاص زمانی، جسمی را به جسم دیگر پیوند داد، مثل دست یک کاراکتر که یک وب بیس بال را را گرفته است و سپس آن را رھا می کند.

• کنترل تغییر مکان یا چرخش یک جسم با استفاده از پیوند آن به جسم یا اجسامی دیگر.

• نگه داشتن یک جسم در بین دو جسم دیگر یا چندین جسم.

• مقید کردن یک جسم به حرکت بر روی یک مسیر یا در بین مسیرھای مختلف.

• مقید کردن یک جسم به یک سطح.

• یک قسمت از جسم را ھمواره به سمت جسمی دیگر نگه داشتن.

• بین چرخش یک جسم و جسمی دگر پیوند ایجاد کردن.


این آموزش رو به پارسی ترجمه   و در تارنمای زیر برای استفاده قرار گرفته است:

Animation constraints


مترجم این مقاله اموزشی: مهندس سعید نیکو
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد